EDU|NEWS
DE/EN ModulesZur Übersicht der Edumeres-Module springen EdumeresHome page of Edumeres SearchZur Suche springen
  • EDU|MERES

    The virtual network for international textbook research

  • EDU|DATA

    Textbook systems worldwide

  • EDU|DOCS

    Publications from educational media research

  • GEI|DZS

    Approved textbooks for Germany

  • CURRICULA\WORKSTATION

    Curricula worldwide

  • GEI|DIGITAL

    Die digitale Schulbuch-Bibliothek

  • EDU|NEWS

    News from educational media research

  • EDU|REVIEWS

    The platform for textbook reviews

  • WorldViewsThe world in textbooks
  • PruzzenlandNew ways into an almost forgotten land
  • ZwischentöneTeaching materials for classroom diversity
Full-text search in Edumeres
Neu-Registrierung

If you don't have a account at edumeres.net, you can register here and get all the features.

The latest from Educational Media Research
  • News
  • Reports
  • Events
  • Search
  • About edu.news

02. May 2014

Hochbegabung ist nicht gleich Hochbegabung

Foto: Birgit H./pixelio.de

Lernpsychologe Detlev Leutner erklärt in einem Interview den Unterschied zwischen hochbegabten und hochleistenden Schülern, extrinsischer und intrinsischer Lernmotivation und erläutert die Probleme, auf die hochbegabte Schüler im Studium treffen können.

Weitere Informationen:
http://www.sueddeutsche.de/bildung/gute-schueler-unser-bild-von-hochbegabung-ist-klischeelastig-1.1880531

Redaktion (al)

  • Privacy Policy/Terms of use
  • About Edumeres
  • Imprint

Supervised by:

Georg Eckert Institut